Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Ogólnopolski Dzień Matematyki - 12 marca

,,Matematyka nie jest trudna ani nudna. Zwłaszcza jeśli zaprzyjaźnimy się z nią od dziecka”

                                                                                                                                 /Arystoteles/

         

        Święto zostało zapoczątkowane przez organizację “World Education Games” w 2007 roku. Od tego czasu było organizowane co roku w każdą pierwszą środę marca. W pierwszych obchodach tego święta wzięło udział 286 tysięcy uczniów z 98 krajów świata. Światowy Dzień Matematyki z każdym rokiem rozrastał się - w 2012 roku wzięło w nim udział prawie 6 milionów uczniów z całego świata.

       W Polsce pierwsze obchody Dnia Matematyki odbyły się 12 marca 2014 roku z inicjatywy Stowarzyszenia Doskonalenia i Rozwoju 4improve i wzięło w nich udział ponad 100 szkół z całej Polski. Organizatorzy zapraszają uczniów (i nie tylko) do konkursów, quizów i zagadek matematycznych.

        W związku z realizacją projektu „Przedszkolaki matematyczne pewniaki” Dzień matematyki stał się dla nas okazją do podjęcia różnych wyzwań. Dzieci z grupy „Jeżyków” i „Niedźwiadków” wybrały się z tej okazji do Gemini Park Minicentrum Nauki Science Point 2.0 na obejrzenie wystawy popularnonaukowej przygotowanej przez Akademię Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej pod wspólną nazwą "Zobaczyć. Dotknąć. Zrozumieć". Pierwsza wystawa dotyczyła machin Leonarda da Vinci, druga zmysłów a trzecia optyki i zjawisk fizycznych. Wystawa była dla nas wartościowym doświadczeniem, fajną zabawą połączoną ze zdobywaniem wiedzy oraz początkiem fascynującej przygody. Większość eksponatów była interaktywna i zachęcała do samodzielnego eksperymentowania. Dzięki temu eksponaty wzbudzały ciekawość i zachęcały do zadawania pytań: Jak to jest zrobione? Jak to działa? Dlaczego to działa?