Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia w naszym Przedszkolu
Część I – poranna
6.00–7.45
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.
7.45–8.15
Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Zabawy rytmiczne. Zajęcia kierowane z grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego.
8.15-8.30
Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8.30-9.00
Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
Część II – główna
9.00-9.45
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw i zajęć twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.
9.45-10.00
Przygotowanie do drugiego śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
10.00-10.15
Drugie śniadanie – kultura spożywania posiłków.
10.15-11.15
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy rytmiczne i ruchowe.
11.15- 11.30
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru – np. nauka nakrywania stołu do obiadu.
11.30-12.00
Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.00-12.30
Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
Część III – poobiednia
12.30-14.00
Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Pobyt na świeżym powietrzu.
14.00-14:30
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.30-17:00
Samodzielna zabawy dzieci w ogrodzie przedszkolnym lub w kącikach zainteresowań w sali. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Zwracanie uwagi na bezpieczeństwo i zgodną zabawę dzieci. Rozchodzenie się dzieci do domów.