Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Wrześniowa pogoda rozwinęła naszą wyobraźnię poprzez wykonywanie ciekawych prac różnymi technikami plastycznymi. Ćwiczenia te niesamowicie rozwijają przedszkolaka, nie tylko pod względem zdolności manualnych, ale również uczą wyrażać swoje myśli
w sposób twórczy, rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową i zmysł dotyku.Utrwaliliśmy literki  Oo, Aa, TT, potrafimy z nich ułożyć proste wyrazy. Uczymy się wysłuchiwać poznane głoski na początku, w środku i na końcu wyrazów, a także kreślić małą i wielką literę. Proste wyrazy dzielimy na sylaby i głoski oraz wyklaskujemy ich ilość. Utrwaliliśmy cyfry i licznie idzie Nam coraz lepiej. Bardzo często w zabawach wykorzystujemy tablicę multimedialną, która służy nam do malowania obrazów, układania puzzli, przechodzenia przez labirynty, utrwalania poznanych cyfr i liter. Programy multimedialne wykorzystujemy zarówno podczas zajęć obowiązkowych, ćwiczeń i zabaw ruchowych. Aby obserwacje przyrodnicze przedszkolaka były fascynujące, potrzebny  jest mikroskop. Mamy!. I to nie byle jaki. Teraz priorytetowa sprawa – „Co oglądać?”. Najpierw odbyły się obserwacje botaniczne: liści paproci,  łodyżki. Ktoś zainteresował się wyglądem muszelek pod mikroskopem oraz  małych kamyczków. Było sporo emocji.
Dla porównania przed pracą z mikroskopem zastosowaliśmy do obserwacji rożnego rodzaju lupy. Ale efekt oczywiście nie był tak spektakularny jak z wykorzystaniem  mikroskopu. Przed nami inne obserwacje. Posiadamy również panel świetlny pomocny przede wszystkim przy przekazywaniu wiedzy o barwach, kształtach oraz zachowaniu światła. Tygryski chętnie układały domino ,czy też różne konstrukcje z figur geometrycznych. Na pewno będziemy jeszcze nie raz korzystać z nowych pomocy dydaktycznych.