Wrześniowa pogoda rozwinęła naszą wyobraźnię poprzez wykonywanie ciekawych prac różnymi technikami plastycznymi. Ćwiczenia te niesamowicie rozwijają przedszkolaka, nie tylko pod względem zdolności manualnych, ale również uczą wyrażać swoje myśli
w sposób twórczy, rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową i zmysł dotyku.Utrwaliliśmy literki Oo, Aa, TT, potrafimy z nich ułożyć proste wyrazy. Uczymy się wysłuchiwać poznane głoski na początku, w środku i na końcu wyrazów, a także kreślić małą i wielką literę. Proste wyrazy dzielimy na sylaby i głoski oraz wyklaskujemy ich ilość. Utrwaliliśmy cyfry i licznie idzie Nam coraz lepiej. Bardzo często w zabawach wykorzystujemy tablicę multimedialną, która służy nam do malowania obrazów, układania puzzli, przechodzenia przez labirynty, utrwalania poznanych cyfr i liter. Programy multimedialne wykorzystujemy zarówno podczas zajęć obowiązkowych, ćwiczeń i zabaw ruchowych. Aby obserwacje przyrodnicze przedszkolaka były fascynujące, potrzebny jest mikroskop. Mamy!. I to nie byle jaki. Teraz priorytetowa sprawa – „Co oglądać?”. Najpierw odbyły się obserwacje botaniczne: liści paproci, łodyżki. Ktoś zainteresował się wyglądem muszelek pod mikroskopem oraz małych kamyczków. Było sporo emocji.
Dla porównania przed pracą z mikroskopem zastosowaliśmy do obserwacji rożnego rodzaju lupy. Ale efekt oczywiście nie był tak spektakularny jak z wykorzystaniem mikroskopu. Przed nami inne obserwacje. Posiadamy również panel świetlny pomocny przede wszystkim przy przekazywaniu wiedzy o barwach, kształtach oraz zachowaniu światła. Tygryski chętnie układały domino ,czy też różne konstrukcje z figur geometrycznych. Na pewno będziemy jeszcze nie raz korzystać z nowych pomocy dydaktycznych.