Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

"Z darami natury świat nie jest ponury"


Grupy: "Sówki" oraz "Tygryski" biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym "Z darami natury świat
nie jest ponury!". Głównym celem projektu jest kształtowanie postaw proekologicznych, pobudzanie kreatywności dzieci i nauczycieli oraz rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody.

Cele szczegółowe:
•       dostrzeganie zależności pomiędzy stanem naturalnego środowiska,
        a
zdrowiem człowieka,
•       wprowadzanie w świat wartości uniwersalnych,
•       kształtowanie pozytywnych cech charakteru, takich jak: chęć niesienia pomocy potrzebującym,    
        oszczędność, gospodarność, empatia,
rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez dokonywanie
        odpowiednich wyborów,
•       kształtowanie umiejętności dostrzegania i rozwiązywania problemów przyrodniczych,
•       dostrzeganie i poznawanie zagrożeń cywilizacyjnych,
•       przejawianie w stosunku do zwierząt życzliwości i troski,
•       tworzenie otoczenia przyjaznego środowisku,
•       zachęcanie do indywidualnej i zbiorowej ekspresji artystycznej,
•       rozwijanie wyobraźni twórczej i kreatywnego myślenia,
•       budzenie zaciekawienia otaczającym światem,
•       rozwijanie zdolności poznawczych,
•       poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie,
•       wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie,
•       wyrabianie właściwego stosunku do otaczającej przyrody,
•       właściwe reagowanie na cierpienie ludzi i zwierząt,
•       poszerzenie świadomości ekologicznej,
•       kształtowanie postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego,
•       racjonalne wykorzystywanie zasobów przyrody oraz utylizacji odpadów,
•       stworzenie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą,
•       zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi,
•       inicjowanie zabaw konstrukcyjnych, majsterkowanie, budowanie, wykorzystując materiały użytkowe,
        w tym naturalne,

•       dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.